Συμβουλές για πιο λαμπερό δέρμα μετά την εμμηνόπαυση!
Λαμπερό δέρμα μετά την εμμηνόπαυση

Συμβουλές για πιο λαμπερό δέρμα μετά την εμμηνόπαυση!

Η σοφία και η αυτοπεποίθησή σας μπορεί να αυξηθούν καθώς μεγαλώνετε, αλλά το ίδιο δεν ισχύει για πολλά από τα επίπεδα ορμονών σας. Η εμμηνόπαυση προκαλεί πολλές αλλαγές στο δέρμα, καθώς, οι ραγδαίες μεταβολές των ορμονών που χαρακτηρίζουν το γυναικείο φύλο, προκαλούν μείωση στην παραγωγή κολλαγόνου, σμήγματος και ελαστίνης. Κατά την εμμηνόπαυση, τα χαμηλότερα επίπεδα οιστρογόνου έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο δέρμα σας. Λιγότερο οιστρογόνο σας κάνει επιρρεπείς σε αραίωση, χαλάρωση και ρυτίδες. Το επακόλουθο είναι η απώλεια υποδόριου λίπους και η ελάττωση της ελαστικότητας του δέρματος. Ευτυχώς, μπορείτε να ανακουφίσετε μερικές από τις επιπτώσεις της γήρανσης που σχετίζονται με το δέρμα, ακολουθώντας μερικές χρήσιμες συμβουλές.

• Σωστός Καθαρισμός
Ο καθαρισμός είναι σημαντικός για το δέρμα, διότι του προσθέτει υγρασία. Το πιο σημαντικό όμως είναι να χρησιμοποιείτε καθαριστικό κατάλληλο για ξερό δέρμα. Επομένως, να προτιμάτε ήπια καθαριστικά σε μορφή κρέμας τα οποία ενυδατώνουν το δέρμα και όχι σε μορφή αφρού ή τζελ που αφυδατώνουν το δέρμα. Ήπια καθαριστικά χρειάζεστε και όταν κάνετε ντους. Να αποφεύγετε, όμως, το αφρόλουτρο και το πλύσιμο με καυτό νερό, διότι αφαιρούν ακόμα περισσότερο σμήγμα από το δέρμα και εντείνουν την ξηροδερμία.

• Καθημερινή ενυδάτωση
Η μείωση των οιστρογόνων κατά την εμμηνόπαυση οδηγεί σε ξηρότητα του δέρματος και κνησμό. Για να αποφύγετε την ξηροδερμία, καλό είναι να χρησιμοποιείτε μια πλούσια ενυδατική κρέμα και στο πρόσωπο αλλά και στο σώμα σας. Προτιμήστε να τη φορέσετε μετά από ένα ζεστό ντους ,για να ενισχύσετε την απορρόφηση της. Μην ξεχνάτε να εφαρμόζετε ειδική αντιρυτιδική κρέμα στο λαιμό σας, στο μέτωπο και σε όποιο άλλο σημείο τείνει να εμφανίσει ρυτίδες και λεπτές γραμμές.

• Φροντίδα των χεριών
Μην παραλλείπετε να φροντίζετε τα χέρια σας. Το δέρμα στα άκρα αφυδατώνεται, και χάνει κολλαγόνο και λίπος κατά την εμμηνόπαυση. Όλα αυτά μπορεί να του προκαλέσουν ρυτίδες και να κάνουν πιο εμφανείς τις φλέβες. Για να μειώσετε την εμφάνιση των ρυτίδων, συνιστάται να ενυδατώνετε πολλές φορές καθημερινά τα χέρια σας. Να τα προστατεύετε επίσης από τον ήλιο και να φοράτε γάντια όταν κάνετε δουλειές στο σπίτι ή στον κήπο.

• Σωστή περιποίηση του ακνεικού δέρματος
Οι ορμονικές διακυμάνσεις της εμμηνόπαυσης μπορεί να προκαλέσουν ακμή σε μερικές γυναίκες. Εάν παρουσιάσετε σπυράκια, προσέξτε τις κρέμες που θα εφαρμόσετε γιατί πολλές από αυτές προκαλούν ξηρότητα στο δέρμα, επειδή προορίζονται για την ακμή των νέων. Στους εφήβους και νεαρούς ενήλικες, η ακμή συνήθως σχετίζεται με την υπερπαραγωγή σμήγματος. Στην εμμηνόπαυση, όμως, η ακμή σχετίζεται με τις ορμονικές αλλαγές και όχι με την λιπαρότητα του δέρματος. Επομένως, κάθε προϊόν που ευνοεί την ξηροδερμία, μπορεί να ερεθίσει το δέρμα και να εντείνει την ακμή. Να καθαρίζετε το δέρμα σας με ήπιο, ενυδατικό καθαριστικό, αποφεύγοντας να το τρίβετε. Δεν πρέπει επίσης να πειράζετε τα σπυράκια σας. Αν με αυτά τα απλά μέτρα δεν δείτε βελτίωση ή αν έχετε πολλά σπυράκια, συμβουλευθείτε τον δερματολόγο σας.

• Προστασία από τις ακτίνες του ηλίου
Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο κατά τα νεώτερα χρόνια αρχίζει να αποτυπώνεται έντονα στο δέρμα μετά την εμμηνόπαυση. Έτσι εμφανίζονται κηλίδες ή ακόμα και ολόκληρες περιοχές στο πρόσωπο, τα χέρια, τον λαιμό, τα μπράτσα ή τον θώρακα, που έχουν πιο σκούρο χρώμα από το υπόλοιπο δέρμα. Για να αποτρέψετε την επιδείνωσή τους, πρέπει κατ' αρχάς να προστατεύσετε το δέρμα σας από τον ήλιο. Όλο το χρόνο, ακόμη και το χειμώνα, προτίνεται να φοράτε αντιηλιακό με δείκτη προστασίας (SPF) τουλάχιστον 30. Απαραίτητη είναι και εξέταση σπίλων στο δερματολόγο μία φορά το χρόνο. Μην ξεχνάτε ότι μερικές φορές ο καρκίνος του δέρματος αρχίζει με κάτι που μοιάζει με κηλίδα και σταδιακά εξελίσσεται. Αν η εμφάνιση των δερματικών δυσχρωμιών σάς ενοχλεί, ζητήστε από τον δερματολόγο να σας προτείνει κάποια κρέμα ή λοσιόν που μπορεί να τις εξαλείψει έως ένα βαθμό. Αν οι δυσχρωμίες είναι πολύ έντονες, μπορεί να χρειασθείτε κατάλληλη τοπική αγωγή ή ακόμα κάποια επεμβατική προσέγγιση, όπως χημικό πίλινγκ, λέιζερ κ.λπ. Αν, τέλος, παρατηρήσετε κάποια κηλίδα ή σημάδι στο δέρμα σας που είναι διαφορετικό από τα άλλα ή που αλλάζει μορφολογία(π.χ. μεγαλώνει, αιμορραγεί, προκαλεί κνησμό, αλλάζει χρώμα), συμβουλευθείτε αμέσως τον δερματολόγο σας.

• Διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά
Καθώς μειώνονται τα οιστρογόνα, ελαττώνεται και το κολλαγόνο το οποίο κάνει το δέρμα νεανικό και σφριγηλό. Η κατανάλωση τροφίμων πλουσίων σε αντιοξειδωτικά ίσως μπορεί να ενισχύσει το δέρμα σας. Να προτιμάτε φρούτα και λαχανικά με έντονα χρώματα (όσο πιο έντονα είναι, τόσο περισσότερο αντιοξειδωτικά περιέχουν). Προσπαθήστε επίσης να τρώτε καθημερινά όσο το δυνατόν πιο πολύχρωμες σαλάτες φρούτων και λαχανικών.

• Περιορισμός άγχους και στρες
Το άγχος και το στρες μπορεί να εντείνει την ξηρότητα και την ευαισθησία του δέρματος, ενώ το κάνει να δείχνει κουρασμένο. Μπορεί επίσης να πυροδοτήσει προβλήματα όπως ακμή και ψωρίαση. Να εφαρμόζετε καθημερινά τεχνικές χαλάρωσης για να διατηρείτε το στρες σας υπό έλεγχο.

• Συστηματική γυμναστική και άσκηση
Η συχνή άσκηση τονώνει τους μυς, καταπραΰνει το στρες και διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος. Η αυξημένη ροή αίματος στο δέρμα το κάνει να δείχνει πιο λαμπερό και πιο υγιές.

• Καλός και επαρκής ύπνος
Ο επαρκής ύπνος είναι εξαιρετικά σημαντικός για ξεκούραστη όψη στο δέρμα. Αν έχετε έλλειψη ύπνου, μπορεί να παρουσιάσετε μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια και πιο βαθιές ρυτίδες. Επιπλέον, η έλλειψη ύπνου προκαλεί αλλαγές στην ορμονική ισορροπία και στον μεταβολισμό, παρόμοιες με αυτές της γήρανσης, εντείνοντας τα σημάδια της. Χρειάζεστε τουλάχιστον 7 ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

 


.

Κλείστε την Online ενημέρωσή σας από τους γιατρούς μας!

day planner 828611 1920

 

active block 300x300px

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί Cookies. Κάντε κλικ στο διπλανό κουμπί για να επιβεβαιώσετε ότι συμφωνείτε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας.